Gaasikütuse eelised


Viimasel ajal on vedeldatud gaasi kasutamine kogunud populaarsust, mida loomulikult võib ka seletada gaasi odavus võrdluses bensiiniga. Kuid vedeldatud gaasil on autokütusena ka teised eelised.

● Gaas on ökoloogiliselt puhtam kütus, väljalastud gaasil on palju vähem kahjulikke aineid (peaaegu 2-3 korda vähem).

● Gaasil on palju kõrgem oktaaniarv (ligi 100). Vastavalt sellele on plahvatusege seotud mootori rikked praktiliselt võimatud.

● Mootori kulu väheneb. Esiteks, ei tekki bensiinikilet, mis määrdeaine maha peseks. Teiseks gaas põleb aeglasemini ning rõhk ei kasva silindrites nii kiiresti – sellest tingituna on palju väiksemad ka löögikoormused mootori detailidele.

● Tänu palju paremale gaasi ja õhu segunemisele (võrreldes bensiiniga) ning sellele, et gaasisegu jaotub silindris palju ühtlasemalt – paraneb mootori töö olles vabakäigul ning mootor töötab palju pehmemalt ja vaiksemalt.

● Gaas ei vedelda mootoriõli, seetõttu võib õli vahetada palju harvemini, kui bensiini kasutades.

● Tahisütt praktiliselt ei tekki.

● Võrreldes bensiiniga on gaas palju puhtam. Selliste kallite detailide nagu katalüüsineutraliseerija ja lambda anduri ekspluateerimisaeg pikeneb ning pikkadel sõitudel tekkib Teil kahekordne kütuse varu.

Võrreldes bensiiniga on gaasil ka omad miinused:

● Põlemistemperatuur on väiksem. See tähendab et gaasi kasutamisel on mootori võimsus umbes 5% väiksem.

● Veel üheks miinuseks on see, et silindrilise ballooni paigaldamisel bagasiruumi vaba maht väheneb, kuid see on kergesti lahendatav ballooni paigaldamisel varuratta kohta.

● Auto kaal standartse gaasivarustuse paigaldamisel suureneb, kuid samas Te ei pea tankima oma auto bensiinipaaki täis, piisab ka 25% bensiinipaagi tankimisest.